09 February 2015

Dragers en contactlensspecialisten willen meer keuze in verpakkingsformaten voor contactlenzen. Dat blijkt uit nieuw onderzoek voor Johnson & Johnson Vision Care, fabrikant van ACUVUE® contactlenzen.

 
Onderzoek onder 2.401 consumenten en 200 contactlensspecialisten wees uit dat:
•  8 van de 10 mensen die contactlenzen overwegen (81procent), zouden graag kunnen kiezen uit verschillende   
    verpakkingsmaten.1
•  7 van de 10 lensdragers (69 procent) kiezen eerder voor een bepaald merk als meer verpakkingsmaten 
    beschikbaar zijn.2
•  En 6 van de 10 contactlensspecialisten (63 procent) zijn eerder geneigd een bepaald merk aan te raden als dit 
    merk meer verpakkingsmaten biedt.3
 
Ook werden uiteenlopende behoeften van bestaande en nieuwe lensdragers vastgesteld, met betrekking tot lensgebruik, budget en levensstijl. Fulltime lensdragers zijn op zoek naar gemak en een goede prijs/kwaliteitverhouding, met opmerkingen als: “Grotere verpakkingen zijn voordeliger en ik wil niet te vaak nieuwe lenzen kopen” en “Ik wil graag wat lenzen op voorraad hebben, zodat ik niet zonder kom te zitten”. Onderzoek heeft namelijk uitgewezen dat dragers meer lenzen dragen en over het algemeen betere ervaringen hebben als ze meer lenzen op voorraad hebben.
 
Mensen die lenzen overwegen of er net mee beginnen, kopen liever kleinere verpakkingen om niet meteen te veel te investeren en willen de juiste hoeveelheid lenzen hebben. Johnson & Johnson Vision Care introduceert daarom nieuwe verpakkingsmaten voor ACUVUE® sferische lenzen. Vanaf 26 januari 2015 bestaat het nieuwe verpakkingsaanbod uit:
 
MINI PACK – voor vakantie of om te proberen
1-DAY ACUVUE® TruEye® – 10 lenzen
1-DAY ACUVUE® MOIST®– 10 lenzen
ACUVUE® OASYS® – 3 lenzen
 
CLASSIC PACK – voor nieuwe lensdragers
1-DAY ACUVUE® TruEye® – 30 lenzen
1-DAY ACUVUE® TruEye® – 90 lenzen
1-DAY ACUVUE® MOIST®– 30 lenzen
1-DAY ACUVUE® MOIST® – 90 lenzen
ACUVUE® OASYS® – 6 lenzen
ACUVUE® OASYS® – 12 lenzen
 
ECONOMIC PACK - voor loyale dragers & dragers die graag voordelig inkopen
1-DAY ACUVUE® TruEye® – 180 lenzen
1-DAY ACUVUE® MOIST®– 180 lenzen
ACUVUE® OASYS® – 24 lenzen
 
Iedere verpakkingsmaat is beschikbaar voor alle basiskrommingen. Contactlensspecialisten zijn blij met het nieuwe uitgebreide aanbod: “Iedere koper heeft een ander budget. Voor sommige mensen is het voordeliger om zes maanden vooruit te kopen, anderen kopen juist liever voor één maand” en “Grote verpakkingen zijn vaak voordeliger. Kleinere verpakkingen zijn juist handig als proefverpakking”
 

Over de onderzoeken 1. JJVC Data on file, september 2013, Onderzoek uitgevoerd in 2 landen, n=800 mensen die contactlenzen overwegen. Als u in de toekomst contactlenzen zou overwegen, hoe waarschijnlijk is het dan dat u een bepaalde verpakkingsmaat zou vragen? 2. Zelfde bron, n=1.601 contactlensdragers Q2d. Als een bepaald merk meerdere verpakkingsmaten zou aanbieden, hoe zou dit van invloed zijn op uw overweging om dat merk te proberen als verder alle factoren gelijk zouden zijn? 3. Zelfde bron, n=200 contactlensspecialisten. En als een bepaald merk meer verpakkingsmaten zou aanbieden, hoe zou dit van invloed zijn op uw overweging om dat merk aan te bevelen als verder alle factoren gelijk zouden zijn? 4. Schnider C en Jedraszczak AM. The ‘pantry load’ effect. Can it help drive happier patients and healthier practices? Presentatie tijdens de jaarlijkse bijeenkomst van de American Academy of Optometry, 2012. ACUVUE®, 1-DAY ACUVUE® TruEye®, 1-DAY ACUVUE® MOIST® en ACUVUE® OASYS® zijn gedeponeerde handelsmerken van Johnson & Johnson Vision Care. © JJVC 2015, een afdeling van Johnson & Johnson Medical B.V./NV